۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷

‌مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان خبر داد؛

فعالیت ۳۱۰ خانه قرآنی در کردستان/مردم به طرح محله همدل بپیوندند

فعالیت ۳۱۰ خانه قرآنی در کردستان/مردم به طرح محله همدل بپیوندند

سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در رویکرد برنامه های فرهنگی و تبلیغی این سازمان در سال ۱۴۰۰ همه مردم استان اعم از تسنن و تشیع دیده شده و در این راستا نیز پذیرای همه ایده ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، اظهار کرد: هم اکنون ۳۱۰ خانه قرآنی در استان فعال هستند که ۶۰ مورد آنها در سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده و مابقی به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۴۰ مؤسسه قرآنی هم در استان به صورت رسمی فعالیت دارند که امسال در قالب طرح ملی تجلیل از ۱۱۰ مؤسسه قرآنی کشور از ۱۷ مؤسسه در استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مراسم افطاری «وحدت و مقاومت» در چهار شهرستان سنندج، سقز، مریوان و سروآباد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان از مسئله محوری به عنوان ملاک تدوین برنامه‌های ۱۴۰۰ تبلیغات اسلامی نام برد و گفت: در این راستا پذیرای همه ایده‌ها و نظرات نخبگان و صاحب نظران هستیم.

وی به محورهای تبیین شده در حوزه فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: خانواده و سبک زندگی و تاب آوری آنان در برابر مشکلات، بحث سواد رسانه‌ای، برون سپاری برنامه‌ها و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسات قرآنی، استفاده از چهره‌های فرهنگی مؤثر و تأثیرگذار و مدیریت تعاملی با سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله این محورهاست.

وی افزود: در برنامه ریزی فرهنگی دو طیف تشیع و تسنن را مد نظر داریم و اولویت ما گسترش فعالیت‌های قرآنی و تکثر مؤسسات و خانه‌های قرآنی است.

حجت الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: ما در نظر داریم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی توازنی در بین جامعه کردستان برقرار و فعالیت در فضای مجازی و رسانه با هدف توسعه گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: کردستان می‌تواند در حوزه قرآنی سرآمد باشد اما متأسفانه به دلیل ناهماهنگی بین فعالان قرآنی نتوانسته ایم این جایگاه مهم را داشته باشیم.

ایجاد ۱۵ پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه نشین کردستان

حجت الاسلام حاتمیان اظهار کرد: سنندج بیش از ۳۰ درصد حاشیه نشین دارد که این امر موجب بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در مرکز استان شده است.

وی افزود: با همکاری اداره کل اجتماعی استانداری موفق شدیم ۱۵ پایگاه فرهنگی و اجتماعی را در نواحی مختلف استان ایجاد کنیم که هفت مورد در سنندج، دو مورد در سقز و شش مورد در مریوان بوده است.

اجرای مهرواره محله همدل در کردستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: طرح مهرواره محله همدل توسط بنیاد هدایت در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و اجرای این طرح در ماه رمضان کلید خورده است.

حجت الاسلام حاتمیان افزود: هدف اصلی این طرح حضور فعال مردم در راستای پیگیری مشکلات و دغدغه‌هایشان است و ۱۴ حوزه را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در همه استان‌ها با مسجدمحوری در ماه رمضان و پس از رمضان برای پیگیری مشکلات محلات توسط مبلغین، ائمه جماعت، فعالان قرآنی و اشخاص حقیقی پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: همه اقشار مردم می‌توانند با ارسال عدد یک به ۵۰۰۰۱۷۵ لینک این طرح را دریافت کنند.

کد خبر 5196613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha